Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 30 augusti 2012

Rhapsody in blue rosen

Hej!

Min lilla LILA buskros 
överlevde vintern trots allt!
Jag köpte rosen tillsammans med honungsrosen jag har (?) framför garage-dörren och någon som kan ,tipsade mig på bloggen att jag skulle "separera" rosorna, för honungrosen skulle bli så stor att den skulle förstöra för den lila rosen här ni ser nedanför:
Jag tog genast tag i spaden och flyttade Rhapsody in blue rosen och ja! det fungerade utmärkt!



Jag var lite orolig för rosen i våras...först och främst så skulle den klara bara upp till zon 3 och tidigt såg jag hur några kryp (ohyra ) åt alla rosens knoppar...
Men rosen växte och fick nya knoppar, trots allt och se hur fin den är!


Om jag har tur så nästa år kanske jag får se ännu fler blommor, tyvärr så tar inte kameran det rätta färgen på själva rosen, den är mörk lila i färgen och när blommorna har åldrats så blir de lite ljuslila, det syns inte alls att de är på väg att ramla från stjälken.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...